Saturday 27 February 2010

Karangan in menceritakan bandan penulis yang gemuk mendatangkan banyak masalah kepada penulis

Saya seorang pelajar yang gemuk.Tetapi berat badan saya adalah kerana emak saya.Emak saya menyatakan bahawa seseorang yang gemuk akan mendatang banyak nasib kepada keluarge .Oleh itu ,setiap hari emak saya akan menyediakan makanan yand sedap kepada saya.Bapa saya sangat bimbang kesihatan saya kerana berat badan saya semakin bertambah.Beliau menasihat ibu tetapi ibu tidak dengar,kadang kala mereka bergaduh kerana badan saya yang gemuk.Perkara tersebut menyebab saya berasa sangat sedih.Dalam sekolah pula,saya tidak suka acara sukan,oleh itu saya tidak hadir ke sukan tahunan setiap tahun.Selain itu pelajar di kelas saya selalu memukul dan mencubit saya Saya ingin mengurang berat badan saya,tetapi mulut saya yang tamak,oleh itu,berat badan saya bukan sahaja tidak berkurang malah masih bertambah.Saya berasa takut kerana berat badan yang berat akan mendatangkan pelbagai jenis penyakit,oleh itu saya mesti menguruskan badan saya yang gemuk ini

No comments:

Post a Comment